Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i powitanie gości.
2.
Stwierdzenie prawomocności obrad.
4.
Przyjęcie protokołu z XV sesji Rady Miejskiej.
*
goście zaproszeni : p. Lena Jakubowska
5.
Sprawozdanie Burmistrza Miasta z realizacji uchwał oraz prac w okresie międzysesyjnym od dnia 20 maja 2025r. do 17 czerwca 2025r.
6.
Rozpatrzenie raportu o stanie gminy.
a)
debata nad przedstawionym raportem o stanie gminy
b)
podjęcie uchwały w sprawie udzielenia wotum zaufania Burmistrzowi Miasta Nowa Ruda
7.
Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2024 rok:
a)
wystąpienie Burmistrza w sprawie sprawozdania z realizacji budżetu za 2024 rok
b)
przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z realizacji budżetu za 2024r.
c)
przedstawienie oceny sprawozdania finansowego za 2024 rok przez Komisję Rewizyjną
d)
przedstawienie oceny sprawozdania z wykonania budżetu za 2024 rok przez Komisję Rewizyjną
e)
przedstawienie opinii komisji stałych rady nt. sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2024r.
f)
podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Miasta Nowa Ruda za rok 2024
8.
Udzielenie absolutorium dla Burmistrza Miasta Nowa Ruda:
a)
przedstawienie przez Komisję Rewizyjną wniosku w sprawie absolutorium
b)
przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej
c)
dyskusja nad udzieleniem absolutorium dla Burmistrza Miasta Nowa Ruda z realizacji budżetu za 2024r
d)
podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Nowa Ruda
a)
w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Miasta Nowa Ruda
b)
w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie miasta na rok 2025
c)
w sprawie przekazania Policji środków finansowych na nagrody za osiągnięcia w służbie dla funkcjonariuszy Komisariatu Policji w Nowej Rudzie, którzy realizują zadania z zakresu służby prewencyjnej
d)
w sprawie obciążenia hipoteką nieruchomości stanowiące własność Gminy Miejskiej Nowa Ruda
11.
Interpelacje radnych.